LOVE – სექსი მაყურებელთან

,,სიყვარული დაუმორჩილებელი ჩიტია, რომლის მოთვინიერება არავის ძალუძს…

სიყვარული ბოშა ბავშვია, რომელსაც კანონები დასაცინად მოსწონს”

კარმენი, ჟორჟ ბიზე, 1875.

love2015 წლის საავტორო კინოს ბათუმის საერთშორისო ფესტივალი (X BIAFF) მაყურებლის წინაშე დიდი ამბიციით, უცენზურო შიშველი კინოს 3D-ში ჩვენებით გამოირჩეოდა. სიყვარული – გასპარ ნოეს ფილმი, რომელიც რუსეთში (იმის გამო, რომ ეროტიული სცენებით იყო აგებული და მათი ამოჭრა შეუძლებელი იყო), დაბლოკეს. შეიძინეს და თაროზე შემოდეს. საქართველოში კი, დიდი სიხარულით აღვნიშნავ, აჩვენეს.

პოეტურ ენაზე გადმოცემული სხეულების სიშიშვლე ფილმის ესთეტიურ სიძლიერეს წარმოადგენს. კამერის მუშაობით უშუალოდ ადამიანის კორპუსზე, გარეგნულ მხარეზე და ამ ფონზე დრამის აგებით ნოე ცდილობს, სიყვარული და სექსი ერთ ჭრილში განიხილოს. მისთვის არ არსებობს სიტყვა პლატონური ან უბიწო, რადგან წარმოუდგენელია სიყვარული ხორციელი ტკბობის გარეშე. თუმცა, ეროტიკული სცენების სიმრავლე ბევრი მაყურებლისთვის მიუღებელსა და ამასთანავე, ,,მაცდუნებელს” ხდის ფილმს.

გასპარის ამბიცია- არ ვიქნები სუბიექტური, თუ აღვნიშნავ- შეექმნა ინტელექტუალური კინო სიყვარულსა და სექსზე, მთლად ვერ გამართლდა. თუმცა, მან აჩვენა, რაოდენ მიმღებლურია, ,,დამთმობი”, გამგები ევროპული მხარე ამერიკულთან შედარებით. რა კომპრომისზე წასვლა შეუძლია ქალს მამაკაცის გამო და რა შეიძლება გააკეთოს კაცმა ქალისთვის. პოლიტიკურ ჭრილში, ამერიკის კონსერვატიულობისა და პრმიტივიზმის ჩვენებაზე დაიწერა კიდეც და ამაზე არ შევჩერდები.

თუ დიალოგების მხრივ  შევხედავთ ფილმს, აშკარად დავინახავთ სიმწირესა და ფსევდოინტელექტუალურობას. ამის გათვალისწინებით, ნებისმიერი პორნოფილმიც თავისი ესთეტიური მხარითა და ქვეშდამალული მესიჯებით (ძირითადად, გათავებაზე ორიენტირებული) შეგვიძლია ჩავთვალოთ კარგი კინოს ნიმუშებად (საუბარი მაქვს ნოესთან მიმართებაში და არა, ზოგადად, პორნოინდუსტრიის უპირატესობაზე კინოსთან). მაგრამ რეჟისორის ორიგინალურობა სწორედ გამოხატვის თავისებურებასა და სიყვარულ-სექსის ინტერპრეტირებით აისახა. რომ არა მისი წინა ფილმები (უნდა აღვნიშნო, რომ მხოლოდ ,,შეუქცევადი” მაქვს ნანახი), ალბათ მისი ჩვენება არ შედგებოდა კანის კინოფესტივალზეც (Irreversible-ში მონიკა ბელუჩის გმირის გაუპატიურების გულისამრევობამდე რეალისტური სცენა კინემატოგრაფიული ენით გადმოცემულ აღსანიშნავ კადრად ითვლება). გასპარი არ ღალატობს თავის ჩვეულ სტილს და ამბავს უკუღმა გვიყვება. მერფის სასოწარკვეთითა და სევდით დაღლილი სახიდან სიზმრისეული კადრით ვხედავთ მის განვლილ ცხოვრებას. დროთა თანმიმდევრობის ერთმანეთში არევის მიუხედავად, ნათლადაა გამოყოფილი წარსულისა და აწმყოს ხაზები.

ფილმის მდინარების პარალელურად, ზემოაღნიშნული პრობლემების გარდა, ვხვდებით არასრულწლოვანთან სექსის თემასაც, აგრეთვე, ნოეს სქესობრივი ექსპერიმენტის სახით შემოჰყავს ტრანსსექსუალი მამაკაცი. თემის ასეთი სიმძიმის ფონზე ერთგვარად რთულია რეჟისორის პოზიციის დანახვა. მხოლოდ ზედაპირულად შეიძლება ამოვიკითხოთ მისი დადებითი დამოკიდებულება არასრულწლოვანთან სექსისადმი და ტრანსფობიური კურსი (კაცი რეჟისორის გადმოსახედიდან). ის კი გადაჭრით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ახალგაზრდული მოჭარბებული სქესობრივი ენერგია, სწრაფვები და სურვილები მთლიანად გააშიშვლა და მაყურებლამდე მოიტანა.

ფანტაზიური თუ რეალური სცენების ასახვით იგი უფრო დიდ მასშტაბზე გადის და უშუალოდ კამერის საშუალებით აქვს სექსი კინოდარბაზში კომფორტულ სკამზე მოკალათებულ მეთვალყურესთან. ოღონდ, უკუღმა. არა ზურგშექცევით, არამედ, აქტის უკუღმა მიმდინარეობით – ჯერ ეაკულაცია, შემდეგ – შედება.

იმ თვალსაზრისით, რომ სხეულის სიშიშვლე კინოსთვის (და მაყურებლისთვისაც) არ უნდა წარმოადგენდეს ეგზოტიკურობას, გასპარ ნოემ ასეთივე ხერხით მოიტანა მაყურებლამდე და უშუალოდ აქცია იმ პროცესის დამსწრე და მონაწილედ, სადაც სიყვარულსა და სექსს შორის ზღვარი იშლება.

Categories: ფილმი | Tags: , , , , , , , , , , , | დატოვე კომენტარი

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: